Hír: Megújuló oroszlán - kiszivárgott képeken a frissített Peugeot 308
Megújuló oroszlán - kiszivárgott képeken a frissített Peugeot 308
 

A kompaktok mezőnyében nagy volt a mozgolódás az elmúlt időszakban, így nem csoda, hogy a megjelenésekor Év Autójának választott Peugeot 308 sem szeretne lemaradni. A franciák egy alapos frissítéssel kívánják lendületbe hozni saját modelljüket, melyet hivatalosan ugyan még nem mutattak be, de néhány sejtelmes fotó már kiszivárgott róla – gyökeres változásokra persze ne számítsunk, de így is egyből észrevehetőek a különbségek.

 

Az oroszlános márka igyekezete nem csoda, hiszen amellett, hogy a 308 most ért modellciklusának feléhez, az ellenlábasok közül is sokan felfrissültek mostanában (Volkswagen GolfSeat LeonŠkoda Octavia), és teljesen új generációs modellek is felsorakoztak a kategóriában (Honda CivicFiat TipoHyundai i30Renault MéganeOpel Astra). A Peugeot egyébként nem húzott semmi meglepőt: az ilyenkor szokásos változtatásokat láthatjuk a „véletlenül” kiszivárgott képeken.

 

A formatervezők az első lökhárítót szabták át leglátványosabban, de a hűtőrács is új, az oroszlános embléma pedig a motorháztetőről lejjebb került – akárcsak korábban a GT változatok esetében volt. Hátul még ennél is kisebb a különbség, hiszen a lámpák grafikájának változása minimálisnak tűnik, ahogyan a lökhárítónál sem látni semmi lényeges eltérést – igaz, a kép elég sötét, így itt még fény derült majd néhány új részletre. Az első fényszórók grafikáját is finoman átszabták a franciák, habár a legnagyobb különbség itt leginkább a LED-es nappali menetfény összefüggő fénye lehet a korábbi, pontokból álló megoldással szemben.

 

Az összkép egyébként sportosabbnak hat a kikerült képek alapján. Az utastérről is feltűnt egy fotó, ám a sötét képen gyakorlatilag csak az új, kettéválasztott műszerfal és a minden bizonnyal friss, valamivel nagyobb érintőképernyővel érkező multimédiás rendszer tűnhet fel újdonságként. Ezen a ponton azért sajnáljuk, hogy nem került be a 308-ba a 3008-ban bemutatott digitális műszerfal, de az ugyanakkor érdekes, hogy az eddig a kilométeróra és a fordulatszámmérő között helyet kapó központi kijelzőt eltüntették a gyáriak – kérdéses, hogy az ezen megjelenő adatokat ezentúl hol érhetjük majd el.

 

A motortér tartalmának megújulásáról egyelőre nincsenek információk, de egyes pletykák szerint a frissített kompaktba új fejlesztésű 1,5 literes dízelek kerülnek majd 100 és 120 lóerős változatban. A teljes leleplezés nyár elejére várható, és bár azt egyelőre nem tudni, hogy a kombi, a GT és a GTI változatok is rögtön megújulnak-e, de előbb vagy utóbb az összes változat megkapja majd a ráncfelvarrással járó újdonságokat.

Weboldalunk a legjobb felhasználói élmény érdekében sütiket (cookie) alkalmaz. Weboldalunk használatával jóváhagyja a sütik használatát.
Elfogadom